روش های پاک کردن چسب

پاک کردن چسب

روش پاک کردن چسب از روی دست

ابتدا با مالیدن دو دست به یک دیگر مقداری از حجم چسب روی دست را کم کنید بعد دست های خود را با اسپری آغشته به الکل کنید بعد یک محلول آب و سرکه بصورت نصف نصف درست کنید و یک پنبه یا یک تکه پارچه را به آن آغشته کنید بعد آن را به آرامی بر روی چسب بکشید تا پاک شود.

پاک کردن چسب.

 

روش پاک کردن چسب از روی دست با سشوار

گرم کردن چسب یکی از روش‌هایی است که مقاومت آن را از بین می‌برد. پس با استفاده از سشوار هم می‌توانید این ماده را از روی دستتان پاک کنید. برای این کار تنها کافی است سشوار را روی حالت باد گرم تنظیم کنید و روی چسب بگیرید؛ البته نه آنقدر نزدیک که حرارت سشوار دستتان را بسوزاند. بعد از چند دقیقه لکه چسب نرم می‌شود و می‌توانید آن را از روی پوستتان جدا کنید. بعد از آن دستتان را با محلول‌های شوینده بشویید تا آنچه باقی مانده از بین برود .

 

پاک کردن چسب

 

روش پاک کردن چسب از روی ام دی اف(mdf) یا چوب

روش اول:

ابتدا تا جای ممکن چسب را با یک تیغه پلاستیکی از روی جسم بردارید بعد یک تکه پارچه یا پنبه را آغشته به استون کرده و روی جسم بکشید بعد از چند دقیقه شما می‌توانید آن را با یک تیغه پلاستیکی به آرامی بردارید و اگر چیزی بر روی سطح باقی ماند می‌توانید بری روی آن وازلین بریزید و بعد از 24 ساعت آن را پاک کنید.

 

پاک کردن چسب

روش دوم:

ابتدا یک مخلوط آب و سرکه به صورت نصف نصف درست کنید با یک دستمال بر روی آن بمالید و تا چند دقیقه ادامه دهید بعد از آن سس مایونز را برداشته و روی چسب بمالید و 20تا 30 دقیقه صبر کنید؛ سپس سس مایونز را با یک دستمال تمیز کنید چسب نیز به همراه سس از روی وسیله شما بلند می شود .اگر مقداری از چسب باقی مانده بود دوباره این کار را انجام دهید. نکته: تا جای که امکان دارد حجم چسب را کم کنید و بعد تلاش برای پاک کردن بکنید.

روش پاک کردن چسب از روی ماشین

ابتدا یک ظرف آب گرم را با کمی صابون و کرم نرم کننده دست مخلوط کنید و روی چسب را با آن شست و شو دهید بعد با یک تیغه پلاستیکی تا حد امکان چسب را از روی ماشین بردارید به طوری که ماشین آسیب نبیند بعد بر روی چسب سرکه اسپری کنید و چند دقیقه منتظر بمانید و بعد با یک دستمال خشک آن را پاک کنید؛ سپس ماشین را بشورید و واکس بزنید و اگر چیزی باقی مانده بود دوباره تکرار کنید.

پاک کردن چسب

روش پاک کردن چسب  از روی لباس

استفاده از حلال چسب 

ابتدا یک فرچه را به ماده حلال آغشته کنید .فرچه را به مدت 5 دقیقه بر روی لکه بکشید. اگر قصد دارید از ترکیب الکل و استون استفاده کنید، به یاد داشته باشید که باید این دو ماده را در یک ظرف به نسبت نصف باهم ترکیب کنید تا محلول حل‌کننده چسب آکواریوم به دست آید.

پاک کردن چسب

استفاده از اتو و کاغذ

این روش ساده‌ترین روش است . زیرا در همه خانه‌ها اتو و کاغذ در دسترس است.

برای این کار ابتدا پارچه را روی یک سطح صاف قرار دهید. کاغذ را بر روی محیط چسبی بگذارید.اتو را رد دمای متوسط و بدون بخار بگذارید ( دمای اتو رو به طوری قرار دهید که کاغذ را نسوزاند )اتو رو به مدت 30 تا 60 ثانیه روی کاغذ بگذارید . بعد کاغذ را آرام از روی پارچه بلند کنید.

نکته: کاغذ داغ است مراقب دست خود در زمان بلند کردن کاغذ باشید.

پاک کردن چسب

 

منبع

روش های پاک کردن چسب

 

برای پاسخ به سوالات خود درباره‌ی چسب می توانید از مقالات سایت آکفیکس استفاده کنید.

 

 برای خرید و مشاوره رایگان کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *